نکات بسیار جالب استخدام شدن در شرکتهای کامپیوتری
نوشته شده توسط : مجید حسنی

مطلبی که امروز برایتان تدارک دیده ایم بدرد کسانی میخورد که علاقه مند به اشتغال در حوزه علوم کامپیوتر هستند و در پی شغل و استخدام شدن در شرکت نرم افزاری هستند مطلبی نگارش کرده ایم که احتمالا بدرد شما کارجویان بخورد. میتواند خیلی یرایتان مفید باشد. در این مطلب میخواهیم شما را با دغدغه های یک برنامه نویس که در پی استخدام در شرکت نرم افزاری است آشنا کنیم. تحت عنوان یک فعال در مسئله مهندسی قابل انعطاف‌افزار، یا این که تحت عنوان شخصی که نو فارغ التحیل شده‌است، یا این که تحت عنوان شخصی که به برنامه‌نویسی عشق و علاقه دارااست، مدام برای استارت فعالیت می بایست خاک خورد! البته چطور؟ در پست تحت به باز‌نگری فرایند استخدام شدن تحت عنوان مهندس اپلیکیشن و یا این که برنامه‌نویس میپردازیم.

مسیر خویش را مشخص و معلوم فرمایید!
یک روئت کرد کلی از مسیر خویش داشته باشید، حوزه قابل انعطاف‌افزار بیش تر از حد انتظار شما دور از هم میباشد، مسئله‌های متعددی موجود هست که می توانید در آن عمل نمایید:

قضیه برنامه‌نویسی اینترنت ( Back-end و Front-end)
موضوع برنامه‌نویسی برای گوشی (Android, iOS)
موضوع برنامه‌نویسی کانال
موضوع فعالیت با داده (داده کاوی و...)
مورد برنامه‌نویسی سیستم
و....
مشخص و معلوم فرمائید به کدام حوزه برنامه‌نویسی عشق و علاقه دارید، در‌صورتی‌که قصد شما تجربه میباشد، بی تردید عمل در یک سری قضیه‌ای که بیش تر عشق و علاقه دارید را نادیده نگیرید!

شتاب نکنید!
پیشرفت شغلی خویش را فدای فعالیت کردن در کمپانی‌های نامناسب نکنید! در حالتی‌که لازم می‌باشد زمان متعددی به کارآموزی در کمپانی‌های پهناور بپردازید (دو سال کارآموز بودن در گوگل بهتر از استخدام شدن در یک کمپانی نا دارای اعتبار می‌باشد).

با کمپانی‌های برتر حوزه خویش آشنا گردید!
مطمئنا کمپانی‌های متعددی وجود دارا هستند که شما عشق دارید درون اونها فعالیت نمایید! اون کمپانی‌ها رو انگیزه خویش قرار دهید و رزومه‌ی خودتون رو برای اطلاع رسانی‌های استخدام این مجموعه‌ها ارسال نمائید. بافرهنگ کاری و دور و بر این مجموعه‌ها بیش تر آشنا بشید:

کماکان حافظه بگیرید!
در صورتی دانش جو بودید و حال حاضر فکر می‌کنید که خفن‌ترین برنامه‌نویس جهان می باشید خطا می کنید! تجربه‌کاری مهم ترین بخش معاش رشته‌ای یک برنامه‌نویس میباشد، کمپانی‌ها و پروژه‌ها طولانی تر از توان‌های فنی، به‌دنبال اشخاصی می‌باشند که حل کننده ایراد باشد و بتواند با سایر افراد به نیکی رابطه برقرار نماید، همت نمائید هم در قضیه‌های فنی و هم در قضیه‌های مدیریتی و شخصیتی پیشرفت داشته باشین، برنامه‌نویس بودن بخشی از شغل آینده‌ی شماست. رابطه با دیگرافراد، رهبری و حل کردن اشتباهات حقیقی وواقعی بخش بیشتری از آینده‌ی شغلی شما رو تشکیل میده، مجموعاَ میشه اظهار‌کرد آینده‌ی شغلی یک برنامه‌نویس اضافه از بضاعت و توان‌های فنی به بضاعت‌های Problem Solving، رهبری و ساخت رابطه با سایرافراد متعلق میباشد.

رزومه‌ مطلوب یک برنامه‌نویس را داشته باشید!
از فرمت استاندارد و مطلوب یک رزومه به کار گیری نمائید، رزومه‌ی شما نباید بهم ریخته و از نظر گرافیکی نامناسب باشد، این اولی گام میباشد. روی فعالیت‌ها و مهارت‌هایی که بلد می باشید مانور دهید، رزومه‌ی شما بایستی گویای مسیر آینده‌ی شما باشد، تمام تکنولوژی‌هایی که نام آن ها را شنیده‌اید در رزومه‌ی خویش ذکر نکنید.

داده ها تحصیلی یا این که آموزشی خویش را به اعتنا وارد نمائید اما روی آن ها مانور بیشتراز حد ندهید، مغایر صنعت های دیگر کمپانی‌هایی که به‌دنبال استخدام برنامه‌نیس می باشند، دقت متعددی به سابقه تحصیلی شما نمیکنند، بیش تر به استعداد و بضاعت شما در یادگیری دقت مینمایند.

مربی و منتور داشته باشید
مطلقا در کنار شما اشخاصی بوده‌اند که از لحاظ شما درباره ی برنامه‌نویسی و توسعه و گسترش قابل انعطاف‌افزار از مهارت و تجربه‌ی بالایی برخوردار بوده اند، از تجربه‌ی این دوستان خوب در پیشرفت شغلی خویش به کار گیری فرمایید، نظرها آن ها را به عمل ببندید.

بخت خویش را برای کمپانی‌های گوناگون آزمون فرمائید!
مسلما مهم ترین فاکتوری که منجر میگردد شما زودتر تحت عنوان مهندس اپلیکیشن یا این که برنامه‌نویس استخدام گردید، ارسال درخواست همیاری به کمپانی‌های بیش تر میباشد، تعداد متعددی از کمپانی‌ها در پی استخدام در قضیه برنامه‌نویسی می‌باشند و در تارنما‌ها (نظیر جابینجا) و کانال‌های اجتماعی اطلاع رسانی استخدام منتشر می‌کنن، این مجال‌ها رو از دست ندید و رزومتون رو براشون ارسال نمایید تا بخت استخدامتون ارتقا پیدا کنه.

به‌ روز باشید و عمل داشته باشید!
با جدیدترین تکنولوژی‌های صنعت خویش آشنا باشید، دست‌کم یک‌سری وبلاگ مربوط به حوزه خویش در برنامه‌نویسی را دنبال فرمائید، با سایر افراد در زمینه‌ی داده ها جدیدی که کسب کرده‌اید دعوا نمایید، بیشتراز هر چیزی دیگری به تلاوت کدهای سایرافراد در کانال‌هایی مانند گیت‌هاب بپردازید و پروژه‌های نو حوزه خویش از روش گیت‌هاب آشنا گردید و در بسط‌ی اونها از روش گیتهاب نقش داشته باشید، یک پروفایل گیت‌هاب لبریز پرو پیمون شاید اضافه از هرچیز دیگه‌ای به استخدام شدن شما یاری کنه!

در حین مذاکره شوق واشتیاق نشان دهید!
چنانچه از نظر فنی گزینه تایید باشید، در طول مذاکره دیدگاه و شوق واشتیاق شما چیزی میباشد که سبب می گردد حیث صاحب کار نسبت به شما مثبت باشد.

مجال شغلی برنامه‌نویسی در شهرستان
تحت عنوان فردی که جدید فارغ التحصیل گردیده، شاید شما مجال اینکه از شهرستان به تهران سفر فرمائید را داشته باشید، مطمئنا پیشرفت شغلی شما سریع‌خیس خواهد بود، ولی این بدین مضمون‌ وجود ندارد که در شهرهای دیگر (اصفهان، تبریز، رشت، مشهد، شیراز و...) مجال برای پیشرفت وجود ندارد. کمپانی‌های پهناور متعددی خارج از تهران همواره در پی جستن نیروهای با استعداد مخصوصا در موضوع برنامه‌نویسی میباشند.

منبع :

http://sigmana.blog.ir/post/8




:: برچسب‌ها: استخدام ,
:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: